Från och med 23/12 återinförs kravet på 10 kvadratmeter / kund i våra lokaler. Samtliga salonger har därför återigen skyltar uppsatta på entrédörrarna som visar vad max antal kunder för just den salongen är.
Vi vill understryka att vi på Headon tar denna situation på största allvar. Vår absoluta prioritet är våra kunders och medarbetares säkerhet och hälsa.
Så länge du följer den svenska regeringens, UD:s och den svenska Folkhälsomyndighetens riktlinjer är du varmt välkommen till våra salonger, där du kan vara helt säker på att vi alltid håller en mycket hög hygienstandard.
Detta innebär bland annat att:
– Alla frisörer tvättar händerna noga innan de träffar en kund
– Vi ber även dig att göra detsamma innan du slår dig ner hos din frisör. Våra frisörer visar var toaletten finns och handsprit finns på alla våra salonger
– Våra frisörer desinficerar sina redskap mellan varje kund
– Klippkappor och handdukar tvättas mellan varje kund
– Vi försöker sprida ut oss i salongen och visar varandra hänsyn genom att hålla avstånd vid alla tillfällen. Vid behov används plexiglasavdelare
– Munskydd och visir används vid önskemål, i samråd mellan kund och frisör
– Vi ber dig att inte komma för tidigt till din bokade tid, är du tidig ber vi dig vänta utanför tills det är din tur
– Inga sällskap är tillåtna
För våra medarbetare och kunders skull ber vi dig att boka om ditt besök om du:
– Har förkylnings- eller influensasymptom
– Har kommit i kontakt med någon med konstaterad eller misstänkt Covid-19
Du bokar enkelt av din tid via länken i din bokningsbekräftelse, eller ringer oss på 040-370720. Vi tar ej emot avbokningar via email eller sociala medier.
Vi fortsätter att följa utvecklingen och arbetar proaktivt för att ta hand om våra kunder och medarbetare på bästa sätt.
Tack för er förståelse!